Category: Remont silnika Minarelli Horizontal AC/LC

Przeprowadziliśmy remont silnika Minarelli Horizontal AC. Nasz kolega z firmy posiadał zapomniany i zaniedbany skuter Malaguti Phantom F12 i to właśnie ten egzemplarz posłużył nam do pokazania Ci w jak łatwy sposób możesz wykonać generalny remont od podstaw.

Poniższe poradniki możesz zastosować do wszystkich skuterów z silnikiem Minarelli Horizontal AC lub LC. A to to lista prawdopodobnie wszystkich skuterów z tym silnikiem:

– Adly Air Tech 50,
– Adly Noble 50,
– Adly Panther 50,
– Adly Silver Fox 50,
– Adly TB 50,
– Aeon Cobra 50,
– Aeon Cobra 90,
– Aprilia Area 51 50,
– Aprilia Gulliver 50 AC (powietrze),
– Aprilia Gulliver 50 LC (ciecz),
– Aprilia Habana 50 (do 1999),
– Aprilia Mojito 50 (od 1999),
– Aprilia Rally 50 AC (powietrze),
– Aprilia Rally 50 LC (ciecz),
– Aprilia Scarabeo 50 (do 1998) (silnik Minarelli),
– Aprilia Scarabeo 50 (od 1998) (silnik Minarelli),
– Aprilia Sonic 50 AC (powietrze),
– Aprilia Sonic 50 LC (ciecz),
– Aprilia SR 50 AC (powietrze) (1994-1997),
– Aprilia SR 50 Funmaster (od 2000) (silnik Aprilia),
– Aprilia SR 50 LC (ciecz) (1994-1997),
– Aprilia SR 50 Netscaper,
– Aprilia SR 50 Racing (od 2000) (silnik Aprilia),
– Aprilia SR 50 Racing (do 2000) (silnik Minarelli),
– Aprilia SR 50 Sport (od 2000) (silnik Aprilia),
– Aprilia SR 50 Stealth,
– Aprilia SR 50 WWW (do 2000),
– Aprilia SR 50 WWW (od 2000),
– Aprilia SR Di-Tech 50 (do 07/2003) (silnik Aprilia),
– Aprilia Scarabeo 100,
– Atala Byte 50 AT10,
– Atala Carosello 50,
– Atala Hacker 50 AC (powietrze),
– Atala Hacker 50 LC (ciecz),
– Atala Skeggia 50,
– Benelli 491 GT 50 AC (powietrze) (do 2003) (silnik Minarelli),
– Benelli 491 RR 50 (do 2003) (silnik Minarelli),
– Benelli 491 RR 50 (od 2003) (silnik Morini),
– Benelli 491 RR Replica 50 (do 2003) (silnik Minarelli),
– Benelli 491 RR Replica 50 (od 2003) (silnik Morini),
– Benelli 491 Sport 50 (do 2003) (silnik Minarelli),
– Benelli 491 ST 50 (do 2003) (silnik Minarelli),
– Benelli 491 ST 50 (od 2003) (silnik Morini),
– Benelli 49X 50,
– Benelli K2 50 AC (powietrze),
– Benelli K2 50 LC (ciecz),
– Benelli Naked 50 (do 2003) (silnik Minarelli),
– Benelli Naked 50 (od 2003) (silnik Morini),
– Benelli Pepe 50 (do 2003) (silnik Minarelli),
– Benelli Pepe 50 (od 2003) (silnik Morini),
– Benelli Pepe LX 50,
– Benelli Quattronove X 50,
– Benelli K2 100,
– Benelli Naked 100,
– Benelli Pepe 100 LX,
– Beta ARK 50 AC (powietrze),
– Beta ARK 50 LC (ciecz),
– Beta Chrono 50,
– Beta Eikon 50,
– Beta Quadra 50,
– Beta Tempo 50,
– CPI Aragon 50,
– CPI Aragon GP 50,
– CPI Formula R 50,
– CPI Freaky 50,
– CPI GTR 50 LC (ciecz),
– CPI Hussar 50 (od 2001 do 2002) (silnik 1PE40QMB, 10mm sworzeń),
– CPI Hussar 50 (od 2003) (12mm sworzeń),
– CPI Mars 50 (od 2001 do 2002) (silnik 1PE40QMB, 10mm sworzeń),
– CPI Oliver 50 (od 2001 do 2002) (silnik 1PE40QMB, 10mm sworzeń),
– CPI Oliver 50 (od 2003) (12mm sworzeń),
– CPI Oliver City 50,
– CPI Oliver Sport 50,
– CPI Popcorn 50 (od 2001 do 2002) (silnik 1PE40QMB, 10mm sworzeń),
– CPI Popcorn 50 (od 2003) (12mm sworzeń),
– Derbi Easy 50,
– Dinli T-Rex DL-601 50,
– Dinli T-Rex DL-601 90,
– E-Ton Viper RXL 50,
– E-Ton DXL 50,
– E-Ton Viper RXL 90,
– Generic Cracker 50,
– Generic IDEO 50,
– Generic Spin GE 50,
– Generic Stroke 50,
– Generic XOR 50,
– Italjet Dragster 50,
– Italjet Milenium 100,
– Keeway Flash 50,
– Keeway Focus 50,
– Keeway F-ACT 50,
– Keeway Hurricane 50,
– Keeway Matrix 50,
– Keeway RX8 50,
– Keeway RY8 50,
– Kreidler Easy Rider 50,
– Kreidler Florett 50,
– Kreidler Flory 50,
– KTM Ark 50 AC (powietrze),
– KTM Ark 50 LC (ciecz),
– KTM Chrono 50,
– KTM Go 50,
– KTM K 50,
– KTM Quadra 50,
– KTM Tempo 50,
– Malaguti Centro 50,
– Malaguti Crosser 50,
– Malaguti F10 Catalysator 50 (od 1999),
– Malaguti F10 Jet Line 50 (do 1999),
– Malaguti F10 Wap 50 (od 2004),
– Malaguti F10 Wap 50 (od 2008) (silnik CPI),
– Malaguti F12 Phantom 50 AC (powietrze) (od 2007) (silnik CPI),
– Malaguti F12 Phantom 50 AC (powietrze) (do 2004),
– Malaguti F12 Phantom 50 AC (powietrze) (od 2004),
– Malaguti F12 Phantom 50 LC (ciecz) (do 2000),
– Malaguti F12 Phantom 50 LC (ciecz) (od 2004),
– Malaguti F12 Phantom 50 LC (ciecz) (od 2000 do 2004),
– Malaguti F12 Phantom R 50 LC,
– Malaguti F15 Firefox 50 AC (powietrze) (od 2004),
– Malaguti F15 Firefox 50 LC (ciecz) (do 2004),
– Malaguti F15 Firefox 50 LC (ciecz) (od 2004),
– Malaguti Yesterday 50,
– MBK Equalis 50,
– MBK Evolis 50,
– MBK Fizz 50,
– MBK Flipper 50,
– MBK Forte 50,
– MBK Hot Champ 50,
– MBK Mach G 50 AC (powietrze),
– MBK Mach G 50 LC (ciecz),
– MBK Nitro 50 Cat (od 2003 do 2012),
– MBK Nitro 50 (do 1998),
– MBK Nitro 50 (od 1999 do 2002),
– MBK Nitro Naked 50,
– MBK Ovetto 50 2T (2 suw) (do 07/2007),
– MBK Sorriso 50 (od 1996),
– MBK Booster 100,
– MBK Nitro 100,
– MBK Ovetto 100,
– Motron Sting 50,
– Motron Syncro 50,
– Motron Thunder 50,
– PGO Big Max 50 (do 2006),
– REX Escape 50,
– REX Rexy 50,
– REX Rex 50,
– REX Silverstreet 50,
– Rieju First 50,
– Rieju First 50 LC (ciecz),
– Rieju Windy 50,
– Rivero Linos 50,
– Rivero Phoenix 50,
– Rivero XR-50,
– Sachs Eagle 50,
– Sachs Speedforce 50,
– Streak Access 50 LC (ciecz),
– Suzuki Katana 50 AC (powietrze) (do 1998),
– Suzuki Katana 50 AC (powietrze) (od 1999),
– Suzuki Katana 50 A (silnik Apiria DiTech),
– Suzuki Katana 50 LC (ciecz) (do 1998),
– Suzuki Katana 50 LC (ciecz) (od 1999),
– Suzuki Zillion 50 AC (powietrze) (do 1998),
– Suzuki Zillion 50 AC (powietrze) (od 1999),
– Suzuki Zillion 50 LC (ciecz) (do 1998),
– Suzuki Zillion 50 LC (ciecz) (od 1999),
– Yamaha Aerox 50 Cat (od 2003 do 2012),
– Yamaha Aerox 50 (do 1998),
– Yamaha Aerox 50 (od 2013),
– Yamaha Aerox 50 (od 1999),
– Yamaha Axis 50,
– Yamaha Breeze 50,
– Yamaha Jog 50 (stare modele),
– Yamaha Jog R 50 AC (powietrze),
– Yamaha Jog RR 50 LC (ciecz),
– Yamaha Neo’s 50 2T (2 suw) (do 07/2007),
– Yamaha Neo’s 50 2T (2 suw) (od 07/2007),
– Yamaha Vino 50,
– Yamaha Why 50,
– Yamaha YE Zest 50,
– Yamaha Aerox 100,
– Yamaha BW’S 100,
– Yamaha Neo’s 100,
– Zumico Mac 50 2T (2 suw).

Wymiana tłoka i cylindra Minarelli Horizontal AC/LC 0

Jak wymienić tłok / cylinder w silniku Minarelli Horizontal AC?

Po co tak właściwie wymieniać te części ? Jeżeli słyszysz wyraźny stukot z okolic silnika lub szum to może to wskazywać na mechaniczne uszkodzenie łożyska igiełkowego stopy /  główki korbowodu lub nadmierny luz pomiędzy gładzią cylindra a tłokiem. Po co…
Wymiana wału Minarelli Horizontal AC/LC 0

Jak wymienić wał i uszczelniacze w silniku Minarelli Horizontal AC?

Po co tak właściwie wymieniać wał lub jego podzespoły ? Jeżeli słyszysz wyraźny stukot z okolic silnika lub szum to może to wskazywać na mechaniczne uszkodzenie któregoś łożyska. Jeżeli zauważyłeś wyciek z okolic uszczelniaczy wału i twój skuter ma trudności…
Pasek Napędowy Minarelli Horizontal AC/LC 0

Jak wymienić pasek napędowy w Minarelli Horizontal AC/LC

Po co wymieniać pasek napędowy? Jeżeli posiadasz skuter po modyfikacjach to musisz pamiętać o tym, że twój pasek będzie zużywał znacznie szybciej i koniecznie będzie częstsza wymiana i częstsza kontrola jego stanu. W seryjnych skuterach również jest to część, która…
Gaźnik Minarelli Horizontal AC/LC 0

Jak wymienić gaźnik w Minarelli Horizontal AC?

Jeżeli przeprowadzasz tuning mechaniczny w twoim skuterze, np. wymieniasz cylinder seryjny na cylinder klasy sport to konieczne jest dostarczenie większej ilości mieszanki paliwowo-powietrznej szczególnie w momencie maksymalnego otworzenia przepustnicy. Seryjny gaźnik nie zapewnia odpowiedniego przepływu mieszanki w przypadku mocniejszych cylindrów…
Zawór membranowy Minarelli Horizontal AC/LC 0

Jak wymienić lub zregenerować zawór membranowy w silniku Minarelli Horizontal AC?

Jeżeli zauważyłeś spadek osiągów twojego silnika a twój filtr powietrza zabrudzony jest mieszanką paliwowo-olejową to najprawdopodobniej winny będzie zawór membranowy, którego zadaniem jest wyeliminowanie powtórnego powrotu mieszanki ze skrzyni korbowej. Co będzie potrzebne? klucz 10mm, imbus 5mm, nowy zawór lub…
Sprzęgło Minarelli Horizontal 0

Jak wymienić sprzęgło w Minarelli Horizontal AC/LC?

Jeżeli zauważyłeś, że twój jednoślad ma problem z ruszaniem z miejsca to najprawdopodobniej okładziny sprzęgła są już zużyte do tego stopnia, że nie są w stanie przenieść napędu. W takim przypadku konieczna jest natychmiastowa wymiana. Co będzie potrzebne? imbus 5mm,…
Łożyska i uszczelniacze przekładni silnika Minarelli Horizontal 1

Jak wymienić łożyska i uszczelnienia przekładni w Minarelli Horizontal AC/LC

Czy słyszysz wyraźny szum podczas jazdy z okolic przekładni i czujesz wyczuwalny luz tylnego koła? Jeżeli tak to konieczna jest wymiana łożysk przekładni i łożyska tylnego koła. Mają one ogromny wpływ na twoje bezpieczeństwo. Jeżeli doszłoby do sytuacji w której…
centralna Minarelli Horizontal 0

Jak wymienić sprężynę centralną w Minarelli Horizontal AC/LC?

Sprężyna centralna ma pośredni wpływ na charakterystykę pracy twojego napędu. Za miękka sprężyna może powodować negatywne uślizgiwanie się paska jednak za twarda sprężyna będzie utrudniała w swobodnym oddawaniu momentu i mocy na tylne koło. Wymiana sprężyny wymagana jest praktycznie przy…
Rolki wariatora Minarelli Horizontal 0

Jak dobrać i zmienić rolki wariatora w Minarelli Horizontal AC/LC?

Rolki są elementem napędu, które pracują w dość ciężkich warunkach, wysoka temperatura i tarcie sprawia, że dość szybko się zużywają. Rolki wariatora mają również bezpośredni wpływ na charakterystykę pracy naszego napędu, zarówno podczas startu jak i również podczas przyśpieszenia i…